דוד פתאל רוכש את חברת אזורים

14 יול 2009
12 מלונות שרתון ואקור יעברו לבעלות רשת פתאל אשר תכלול 30 מלונות ברחבי הארץ 
 
דוד פתאל: "זוהי ללא ספק אחת העסקאות החשובות שנעשו במדינת  ישראל בתחום המלונאות ואני שמח לקחת חלק בה"
 
דוד פתאל, בעלי חברת המלונאות פתאל, חתם על עסקת ענק לרכישת אזורים תיירות, המחזיקה ברשת מלונות שרתון ואקור בישראל.
 
העסקה משקפת לחברה שווי של 970 מליון שח,  270 מליון בגין רכישת מניות החברה, המוחזקות על ידי אזורים (75%) ובוימלגרין קפיטל (25%), ו- 700 מליון שח בגין נטילת ההתחייבויות שלה.
 
מימון העסקה יעשה באמצעות הקצאת 10% נוספים מחברת מלונות פתאל לחברת הביטוח מגדל, והגדלת חלקה ל- 20% מהחברה.
 
עם השלמת העסקה, יצטרפו לפרוטפוליו העסקי של פתאל  12 בתי המלון שבבעלות אזורים תיירות בישראל.
 
מדובר בשני בתי מלון באילת- מוריה פלאזה אילת  ו- 50% ממלון הרודס אילת, שניים בים המלח- מוריה פלאזה ים המלח, מוריה קלאסיק ים המלח ,שלושה בירושלים - גני מוריה ירושלים, פלאזה ירושלים ומוריה קלאסיק ירושלים  שניים בטבריה– מוריה פלאזה טבריה , גני מוריה טבריה, שניים בתל אביב – מוריה פלאזה תל אביב , 33% משרתון סיטי טאוואר, ומלון מרקיור בבת- ים.
 
המלונות שנרכשו לא יישארו תחת המותג שרתון, אשר הודיעה על התנתקות מהמלונות בחודש יוני, אלא יוכנסו תחת אחד ממותגי רשת פתאל.
 
דוד פתאל:  "לאחר 8 חודשים של משא ומתן הצלחנו לסיים את רכישת החברה בעסקה מורכבת. אני שמח מאוד וחושב שלמלונות הנרכשים עתיד גדול. כמאמין בתיירות בישראל – אני משוכנע כי מלונות אלה יוסיפו עוצמה ורווחיות למלונות פתאל. חלק מהמלונות הינם מהיפים ומהטובים בישראל".   
 
רכישת אזורים תיירות תחזק את מעמדה של פתאל כרשת המלונאות הגדולה בישראל. הרשת, שהוקמה לפני 10 שנים בלבד על ידי דוד פתאל, כוללת כיום ניהול של 18 בתי מלון, אשר 7 מהם הינם גם בבעלותה. לאחר העסקה יהיו ברשת 30 בתי מלון מתוכם 18 בבעלות החברה.
 
חדרי אירוח של הרשת החדשה, פרושים ברחבי הארץ – 9 מלונות באילת, והשאר בים המלח, ב"ש, חיפה, טבריה, תל אביב וירושלים. 
 
בין המותגים אשר מנוהלים על ידי הרשת כלולים מותגי המלונות הבינלאומיים גולדן טוליפ ומרידיאן, מותג מקומי - מג'יק, מועדון הקלאב מד אילת שהינו היחיד בעולם המנוהל על ידי חברה חיצונית,  והמותג הפרטי לאונרדו, שהושק לאחרונה גם בארץ. 
 
הרשת מעסיקה בישראל 3500 עובדים, ובשנת 2008 עמד מחזור המכירות שלה על כ- 850 מליון ₪.
 
לפני כשלוש שנים נכנס פתאל גם לפעילות בחו"ל, כאשר הקים מותג מלונאות פרטי בשם "לאונרדו" הכולל כיום 32 מלונות בגרמניה, שוויץ ובלגיה. 28 ממלונות הרשת באירופה הינם בבעלותה של רשת פתאל או בבעלות הקרן שבהן היא שותפה יחד עם החברות דלק נדלן, מגדל, מבטחים, דוראה ומנורה.
 
מחזור המכירות של הרשת באירופה עומד על 100 מליון יורו, והיא מעסיקה 1800 עובדים.
 
לפני כחודש הושק המותג "לאונרדו" גם בישראל, בארבעת המלונות העסקיים/עירוניים של הרשת, בחיפה ב"ש ות"א, כאשר מלון הדגל תחת המותג הינו "לאונרדו בוטיק" – מלון עסקים עירוני בעיצובם  של ליאורה עופר ומשה קטסיאל, שיפתח החודש בקרית עתידים.
 

החדשות האחרונות

 U Splash

 

רשת מלונות פתאל ממשיכה לצמוח והפעם בהולנד: הרשת רכשה 12 בתי מלון בעלות של 360 מיליון אירו ובכוונתה להשקיע עוד 45 מיליון אירו בשדרוג בתי המלון.
13 יונ
 U Splash


פתאל ממשיכה לגדול ופותחת את בית המלון השביעי שלה באי קפריסין - גרנד ריזורט לימסול. זהו המלון הראשון בדרגת חמישה כוכבים דה לקס של הרשת באי ומסמן נקודת מפנה משמעותית בהתרחבות הרשת באגן הים התיכון ובשאיפה למצוינות. מלון The GrandResort Limassol הינו חלק מקולקציית Leonardo Hotels Limited Edition, מלונות קונספט נבחרים המציעים חוויה ייחודית בה יוקרה פוגשת אותנטיות ומעניקה חווית אירוח מושלמת.

09 יונ